onsdag, maj 18, 2011

det är mycket nu

Uj, uj, uj.

Vad mycket vi ska hinna fixa de
här sista veckorna i Amerikat.

Köpa hus.

Besiktningen är på torsdag.

Sälja hus.

Jodå. Det ska nog gå. Så småningom.

Säga upp alla abonnemang.

Avsluta bankkontona.

Försäkra bilarna, båten och motor-
cykeln innan de ska ut på Atlanten.

Försäkra bohaget.

Skriva en inventarielista till för-
säkringsbolaget.

På allt vi äger och har. Phew!

Skeppa bohaget i två olika omgångar.

Flyttkillarna kommer i morgon och packar
första containern.

Kontakta barnens skolor och med-
dela att vi flyttar.

Kontakta barnens nya skolor.

Boka flygresan hem.

Göra klart uppgifterna på den där
kursen jag hoppade på.

Och.

Viktigast av allt.

Shoppa allt det där vi vill ha med oss
till Swiden.

14 kommentarer:

Susanne sa...

Ingen rast ingen ro... Ni verkar definitivt inte ha brist på sysselsättning. Lycka till!!

Gabriella sa...

Och jag som tyckte det var jobbigt att byta delstat. Ni har liiite mer att göra vid er flytt. Hoppas att allt går bra :)

Helena i Boston sa...

Oj oj... ja snart har vi lika "ont" om tid som ni har. Jag känner också en stress över att hinna köpa allt det där som man har gått och tänkt på här. (Kände att det var skönt jag inte var ensam om det.) ;o)

Livet på Citronodlingen sa...

ojojoj, så vad sitter du här och såsar för? Stäng av datorn och sätt lite fart!! :o)

Desiree sa...

Ja det blir verkligen mycket att ordna då man ska flytta till annan kontinent. Hur många kontainers landar ni på? Blev det två eller tre? Vilken storlek, 20 eller 40 fotare?
Spännande men intensiv tider.
Kram!

Anonym sa...

Oj, oj...Ni har mycket att fixa.
Men det bruar ju alltid gå bra i slutändan.
Lycka till!

Erika sa...

Mycket att göra och fixa och dona, men det kommer alldeles säkert gå, det gör ju alltid det, på något sätt. Här är vi mitt i flyttkaoset och halva köket är nerpackat och bokhyllorna tömda. Fast jag har ju heeela onsdagen på mig innan flyttfolket kommer torsdag morgon. :P Aningen lättare med en till-andra-sidan-stan-flytt än över den stora pölen dock. :)

Katarina sa...

Det måste vara det svåraste med att skriva den där inventarielistan. Eftersom ni vill shoppa så mycket innan hemresan blir den väl aldrig komplett?

Gör du allt det där själv? Det är nästan som en projektledartjänst ju. Upp med det på CV:et bara. ;-)

Ulrika sa...

Låååååång lista. Tur att du inte jobbar. Kan du strunta i kursuppgifterna kanske? Låter väldigt stressigt!

eastcoastmom sa...

Ja ska man flytta till Sverige ska man nog shoppa ordentligt här innan. Det gör alla som flyttar härifrån. Vilket jag fullkomligt förstår.

Hoppas vi ses om några dagar!

Annika sa...

NOG har ni att GÖRA!!
DET är då säkert!
Vilken dag bär det av till Svea Rike för gott igen?
PRECIS!! Jösses vad ni kommer att vilja köpa med grejjer hem!!
Hoppas du bunkrat inför Halloween redan :-) OCH hoppas att du bunkrat julpynt och så¨nt KUL!! Antar att det blir många skäna shoppingtripper till mallen, Target, Costco mm...
Huggies!!!

Linda sa...

Gensat blev jag mycket lugnare trots att vi håller på med detsamma. Fast vi nöjer oss med att köpa och sälja och flyttar bara 800 meter över åkern :)
Men jag har en förmåga att ligga vaken om nätterna och fundera på allt som ska göras, men min lista är betydligt kortare än din och extremt mycket lättare.
Så, tack Anna.

Och massor av extra energi till dig :)

Peace in mind sa...

Jag tänker att det är lite mycket nu, för er. Hitta mig på fb sen när ni är på plats i Sverige. Kram!

anna of sweden sa...

nattsyrran
Tack! Det ska bli väldigt skönt när vi landar i Swiden.


gabriella
Tack. Det gör det säkert. Även om vägen dit är lite jobbig.


helena
Tror att alla köper på sig. Det är ju så otroligt mycket billigare här. Vad planerar du att köpa? JG Funderar på vad barnen kommer att vilja ha i Sverige, som de inte känner till just nu.


helena
Det är rätt. Nu får det vara slutpausat. :)


deisree
Vet inte riktigt hur många och hur stora de blir. Får se vad flyttfirman säger efter första dagen.


tinefiskrivnaord
Tack!


erika
Heeela onsdagen. Ah, det är ju lugnt! :)


katarina
Nej, jag gör inte alla punkter själv. Men några stycken i varje fall.

Maken fyllde i den där inventarielistan igår. Själv är jag så dålig på att veta vad saker är värda. För det ska man också ange.


ulrika
Funderar på att begära lite uppskov på kursen. Får se hur det blir.


eastcoastmom
Man shoppar en massa här, och sedan kommer man aldrig att vilja shoppa i Sverige. Prisskillnaden är ju enorm.

Jag kommer på lördag. Ska bli kul att ses!


annika
Vi har inte bokat resa än, men det blir precis efter skolavslutningen.

Ja, man vill verkligen köpa allt. Igår köpte vi fler Converse. 30 dollar. Det är otroligt billigt.


lindalotta
Åh, så det blir flytt. Jag har varit en urusel bloggläsare den sista tiden, så jag missade vad som hände efter det att du skickade make och dotter "över åkern". :) Så roligt för er! Hoppas att du inte ligger allt för mycket sömnlös (fast det är ju lätt att säga - jag är likdan själv).


peace in mind
I will! Kram!