tisdag, november 23, 2010

dag 07 - min bästa vän

Jag kan inte säga att jag har en
bästa vän.

Jag har många.

Och därmed blir det här ett långt inlägg.

Herr Make till exempel.

Han är ju min bästis.

Och bloggbarnen.

De är mina allra bästaste och finaste
vänner.

Russin.

Min trofasta lilla kompis.

Mamma och pappa.

Bättre vänner kan man inte ha.

Åsa.

Min fina syster.

Anna.

Som jag gick i skolan tillsammans med.

Och som jag utforskade Australien med.

Ann.

Som jag blev vän med på lekplatsen när
våra barn var små.

Ulrica.

Som jag först lärde känna som kollega.

Som sedan blev en av mina bästa vänner.

Och så måste jag ju nämna Pernilla.

Som var min allra första bästis.

Vi umgås inte längre.

Men när vi väl springer på varandra.

Då känns det som igår.

Och det är väl så det är.

Med äkta vänskap.

Den.

Precis som gammal kärlek.

Den rostar aldrig.

11 kommentarer:

Kersti sa...

Vilken lycka och rikedom att ha så många vänner.

Elisabet. sa...

Så glad jag blir av att läsa här!

Det är så viktigt med vänskap.

Jag är så innerligt glad att exet och jag själv är vänner, sånt betyder också så oerhört mycket!!

anna of sweden sa...

kersti
Ja, det är det.


västmanländskan
:)


elisabet
Ja, tänk om alla kunde ha det så. Särskilt om man har barn tillsammans.

Anonym sa...

Härligt inlägg! Känns underbart att ha så många vänner runt sig!!! Längtar över till er nu! Kram från söstra din (som är på jobbet och väljer att inte logga in :O

Anonym sa...

Vänner kommer och går, vissa består (rimmar ju ;-) lite). Är man även bästa vän med sin make består även kärleken längre. Tror jag!

Fourmum sa...

Goda vänner kan man inte få för många av :)

Annika sa...

VISST!!Rikedom att ha så många fina vänner, och fin familj.
Huggies!!

Anonym sa...

Tack för att jag fick vara med!

Kram från lekplatsen

anna of sweden sa...

åsa
Detsamma! Men nu är det inte lång tid kvar! :)


brysselkakan
Jo, så är det ju. Man har olika vänner under olika perioder i livet. Och vissa blir kvar.


fourmum
Verkligen inte.


annika
Har du bestämt om du ska hoppa på listan än?

Huggies!


ann
Så klart! :D

Anna - som minns the little man with no hair sa...

...Har precis kommit hem från en jobbresa och har inte haft koll på dig de senaste dagarna...
Precis så är det, fast vi inte ens ses en gång om året så är du en av mina allra bästa vänner. Det måste vara sann vänskap :)
Ps. Nu närmar det sig. En sista genomläsning bara!
Kramar

anna of sweden sa...

anna
Och allt kan vi tacka Detlef för! ;)