torsdag, oktober 08, 2009

gå från skolan tidigare - the procedure

Idag ska Unge Herr H till sjukgymnasten.

Därför måste han gå tidigare från skolan.

Och detta, mina vänner.

Detta kräver sin logistik.

Steg ett
Jag skriver ett intyg.

Steg två
Unge Herr H visar intyget för sin
klassföreståndare.

Steg tre
Unge Herr H går till attendence office
och får ett passerkort.

Steg fyra
Unge Herr H visar passerkortet för sin
lärare när det är dags att gå hem.

Steg fem
Unge Herr H går till attendence office
och lämnar passerkortet.

Steg sex
Jag kommer till attendence office.

Steg sju
Jag signerar ut Unge Herr H.

Steg åtta
Jag ger Unge Herr H en kram.

Steg nio
Vi är redo. Vi kan åka till sjukgymnasten.

Phew!

9 kommentarer:

Tina sa...

Verkar onödigt krångligt, va?
(... eller så har man koll på vem som är var och när...)

Unknown sa...

Ja i den skolan kan man inte skolka hur lätt som helst.

Susanne sa...

Lätt som en plätt, med andra ord=)

Kerstin sa...

Jag som trodde att Sverige var byråkratiskt. :)
Ha det gott.

anna of sweden sa...

Tina
Lite krångligt ... Men tryggt också.


Dosiss
Inte en chans! ;)


Nattsyrran
Japp. Urenkelt.


Kerstin
Nej, nej. Det är bara som vi tror. Vi svenskar. :D

Anna, du vet vem sa...

Så skönt att de har koll på barnen! Det måste kännas tryggt. Vad händer om man bryter mot dessa rigorösa procedurer?
Jag ska med barnen till tandläkaren nästa vecka. Kanske dags att börja planera...

anna of sweden sa...

Anna - ja, jag vet vem! :)
Vad som händer om man bryter mot bestämmelserna ... Vet inte. Vågar INTE prova. Hu.

Anna of Dallas sa...

Nickar igenkännande.

P.S. du har väl skrivit på en lapp om vilka personer som får hämta ut ditt barn. Jag menar, ifall det nu skulle vara så att något händer med dig, annars blir han kanske fast i skolan för evigt. Jag tror inte det räcker att ringa och säga att någon annan kommer för att hämta, det måste nog vara skriftligt. Så att du inte kan stämma dom senare.

anna of sweden sa...

Anna of Dallas
Ja, men vet du vad som var det hemska. Jag hade inga andra namn än mitt och makens att skriva ... :(