tisdag, september 02, 2008

dagen med stort S

S som i första Skoldagen.

Pirrig mamma lämnade pirrig barnaskara vid buss-
hållplatsen imorse.

Vart tog åren vägen?

Var det inte igår som Herr Make och jag skolade in
Unge Herr Teen på Skeppets Förskola?

Han satt på golvet och parkerade leksaksbilar medan
Fröken Siv försäkrade oroliga modern att det skulle gå
så bra, så bra.

Var det inte igår som Söta Fröken K fastnade uppe i ett
träd i förskolans trädgård - utan att kunna komma ner?

Med tuffa snickarbyxor och busig blick.

Och visst var det igår som Unge Herr H hämtade en sax 
när hans kära mamma i vredesmod (fy på mig) utbrast:

"Jag är så arg så jag skulle kunna klippa till er."

Nu går jag här och håller tummarna.

Att alla ska vara snälla mot dem.

Att de ska klara av språket.

Att de ska hitta i de långa korridorerna.

Att de ska få nya, trevliga vänner.

Om tre timmar kommer de hem.

Efter sin allra första Skoldag i det Stora, Stora landet.

Jag längtar.

2 kommentarer:

ÅSA sa...

Det går säkert jätte bra! Lika gulliga och öppna alla tre och söta, så det kan nog bli både en och annan beundrare :)

anna of sweden sa...

Tack! Jag hoppas det!