onsdag, september 24, 2008

annorlunda läkarbesök

Unge Herr Teen och jag tilbringade tisdags-
kvällen på en akutmottagning.

Unge Herr Teen hade ont i örat.

Öroninflammation, misstänkte jag.

Vaxpropp, misstänkte läkaren.

Beordrade sjuksköterkan att öronskölja.

En stor balja bars in.

Och en ännu större spruta.

Sedan sköljdes det.

Oj, vad det sköljdes.

På golvet.

På läkarjournalen.

På sjuksköterkan.

På väggen.

Och så lite i Unge Herr Teens öra.

När sköterskan var färdig gjorde hon "High Five"
med Unge Herr Teen.

Sedan kallade hon på läkaren.

Som kom in i rummet.

Konstaterade att öronen var "clean as a whistle".

Konstaterade öroninflammation.

Hade jag inte varit så väluppfostrad hade jag sagt:
"Vad var det jag sa?"

Men vi kom i varje fall ut två timmar senare.

Med rena öron.

Och ett recept på antibiotika.

4 kommentarer:

decoinspo sa...

vet ju inte om man ska skratta eller grata...

m family goes västerut sa...

Inte varje dag man tvättar öronen så grundligt. Det skulle mina killar behöva lite oftare tror jag....
Hoppas unge herr teen blir bättre snart. Ha en fin dag!

ÅSA sa...

Jisses! I Sverige spolar vi inte gärna om folk har ont i öronen...en vaxpropp gör ju aldrig ont, men, men det är ju i Amerikat! Man slår på stora trumman direkt!

anna of sweden sa...

Jessica.
Vi skrattade så vi grät. Det var det enda vi kunde göra. Det var så otroligt dråpligt!

L.
Ja, det var verkligen en sköljning "extra allt".

Åsa.
Jag frågade lite försiktigt varför de inte använde Revaxör eller något annat mer "civilicerat". ( Jag så sa jag så klart inte ... ;)) Men doktorn hade beordrat stora sköljningen sa sköterskan, så så fick det bli. Men jag håller med. Konstigt att över huvudtaget röra ett ont öra. Med en stor spruta med ett metallrör ...