onsdag, april 11, 2012

som en parodi [fast på riktigt]

Jag fick en utbetalningsavi hos Nordea.

Jag Googlade närmaste Nordeakontor.

Och körde dit en lunch.

Men så snopet.

Banken hade slagit igen.

Jag Googlade vidare.

Körde till nästa bankkontor.

Men så snopet.

Banken var stängd på grund av renovering.

Jag Googlade vidare.

Körde till nästa bankkontor.

Men så snopet.

Banken stängde klockan 13.

Jag Googlade Nordeakontor i Blekinge.

Körde dit på vägen till påskfirandet i sommarhuset.

Men.

Den banken hade också slagit igen.

Och nu sitter jag här.

Fortfarande utan mina pengar.

Så snopet.

11 kommentarer:

olgakatt sa...

Du ska inte gå till banken och ta ut pengar! Det kostar ofta mer än det smakar - om det inte är jättemycket pengar att ta ut. En kompis fick en utbetalning på 10 kr. Det skulle kosta 30 att få det utbetalt på banken och det var flera år sedan; nu är det säkert dyrare.
Bankerna stänger sina kontor, avskedar de anställda, låter kunden göra allt jobbet via internet och delar ut pengarna till chefer som uppenbarligen slår dank. Simsalabim.
Parodi är vad det är - på riktigt.

Saltistjejen sa...

Hm Anna, aldrig funderat på att testa att RINGA förstå??? EFTER att du googlat men INNAN du tagit bilen dit? ;-)
Hoppas nu att du snart hittar ett Noreakontor som är ÖPPET!
Kram!

Christina sa...

Du är för rolig! Mern du vet väl, i det kontantlösa samhället behövs inga bankkontor :-) När vi flyttade och sålde en del grejer på Blocket försökte vi sätta in pengarna på vårt bankontor men det gick inte, nu skulle använda oss av Forex istället, vår bank hade slutat hantera kontanter.....

Dubbelörn sa...

Du vet väl att du kan skicka in avin till din egna bank. Dra två streck över avin o skriv ditt kontonr o namn.

Helt gratis, dessutom.

För tar du ut pengarna via avi, då får du betala o i vissa banker rejält mycket ;).

Lycka till

Anonym sa...

Snopet... Men är det inte en sådan avi som du tex kan lösa in på Statoil, Pressbyrån, Citygross mfl? De tar visserligen en liten avgift för det men ändå!

Steve sa...

Nordea finns inte över huvud taget i min bankvärld.

Elisabet. sa...

Tack Dubbelörnen ..., det ska jag tipsa pv om .., hans avier blir ofta liggande!

Melting Pot sa...

Jag åkte till Swedbank här i Lindome för att sätta in pengar som P efter lite möda fått ut på ICA på en utbetalningsavi. Men där var det stopp. De hanterar inga kontanter! 'Men ni är ju en bank?!' Du får åka till Frölunda Torg' sa hon. Då kan man ju undra om Swdbank ersätter en för reseutlägg. Helt kasst och ursel service hos bankerna!

Annika sa...

Verkligen, snopet!

Karolina sa...

Du har ju helt fel bank - det är därför! Snopet värre, men rätt att oavsett bank kostar det att få ut avin kontant, bättre sätta in på kontot. Men byt bank vetja, det finns bättre alternativ som har ÖPPET och inte lägger ner sina kontor (hur uppenbart är det att jag jobbar på en sådan bank...?)

anna of sweden sa...

happy star
Det är inte min bank. Jag fick bara en utbetalning på den. Annars är jag en hyfsat nöjd SEB-kund.

Välkommen hit förresten! :)