torsdag, april 12, 2012

insikt

Oj, vad man blir trött av att gå på en
anställningsintervju.

Oj, vad man blir trött av att vända ut
och in på sig själv.

Trött av att berätta på vilket sätt man
är så himla bra.

Vad man kan tillföra arbetsplatsen.

Varför man har sökt just detta jobbet.

Vad man har för ambitioner.

Var man vill vara om fem år.

Hur duktig man är på Photoshop på
en skala mellan 1 och 5.

Hur duktig man är på att skriva
webbtexter.

Hur van man är vid internationella
kontakter.

I vilka jobbsituationer man trivs allra
bäst.

Hur man tror att ens nuvarande kollegor
skulle beskriva en.

Hur mycket man vill ha i lön.

Oj, oj, oj.

Vad man blir trött.

Godnatt.

8 kommentarer:

PiaL sa...

Men hoppas att det gick bra iallafall!

susmar64 sa...

Kunde inte sagt det bättre själv....Man känner sig som en robot när mansitter där och bara vill vill vill att de ska se vem man är och vad man går för:)
Hoppas att du lyckades!

Åretruntparadiset sa...

Jättetrött blir man verkligen, för man vill ju ack så gärna göra ett gott intryck. Själv slipper jag eftersom jag har fyra år kvar på min femåriga utbildning, alltid något sade han som fick se Åmål.

Johanna sa...

Om du kan tänka dig att pendla till Ängelholm så söker HemoCue en Marketing Communications Manager just nu. Fantastisk arbetsgivare! Kolla in hemsidan www.hemocue.com

Vet inte om detta är ditt område, men jag tror mig ana lite iaf :)

Katarina sa...

Man kan bli ganska trött av att ha ett jobb också.

Sa hon som stängde jobbdatorn klockan 22.15 en fredagskväll.

Men jag håller förstås tummarna för att du ska få ett jobb.

Så kan du hålla tummarna för att jag släpar mig ner på stan i morgon trots feber och ont i halsen och hittar en rosa väska.

För jag vill ju va som du. Du-u-u.

Fast rosa. Inte gul.

(Framgick det att jag är utarbetad och har feber?)

Sahra sa...

Utmattande helt enkelt.
Frågor som hur man prioriterar eller om man gillar att jobba i grupp eller köra solo eller beskriv en situation. Den här är bra. Vad gör dig irriterad. En riktig slamkrypare.
Hoppas du slipper fler på ett tag. Ciao

anna of sweden sa...

whynja
Ja, det gick bra. Tror jag i varje fall. :)


susmar64
Det är som att gå i terapi ... man får verkligen prata om sig själv, om sig själv och om sig själv. :)


åretruntparadiset
Fem år? Så spännande. Vad är det för utbildning?


johanna
Tack för tipset. Jag ska genast kika. Du anar helt rätt. Precis mitt område.


katarina
Lagom är bäst. Att jobba en fredagskväll är inte det roligaste förstås.

Hur har det gått? Har det blivit någon rosa väska ännu? Det är du nämligen värd.


sandra
Ja, man får akta sig för slamkryparna. Och ofta inser man inte vilka frågor som var slamkrypare förrän man kommit hem. ;)

Anna of Dallas sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.