onsdag, januari 26, 2011

halt och otäckt

Jag körde till the kiropraktor idag.

Eller rättare sagt.

Jag försökte köra till the kiropraktor
idag.

Efter några otäcka kilometer vände
jag nämligen hem igen.

Gatorna var fulla av snö och modd.

Och bilarna gled omkring som tvålar.

Själv gled jag också lite.
Trots min fyrhjulsdrift.

Nu längtar jag efter barnen som är i
skolan.

Som konstigt nog inte stängde idag.

Vill få hem dem i hemmets trygga vrå.

För skolbussarnas sommardäck är verk-
igen inte lämpade för dagens snöfall.

9 kommentarer:

Taina sa...

Nä men Anna! Har du blivit en whimp? Hehehehe! Du som är en äkta skandinavier som vet hur man kör på vintervägar.Skämt åsido. Bussarnas däck är under ALL kritik! Hoppas du får hem dina småttingar snart.

Kramelikram

Gabriella sa...

Ja, usch, snön är på väg hit nu :( Jag tycker vi bestämmer att det ska bli vår nu istället :)

Tur att du kom hem hel och så håller jag tummarna för att skolbussarna kör hem barnen försiktigt.

eastcoastmom sa...

Samma här! Var och tränade på gymet och när jag skulle köra hem var det snöigt och alla körde saaakta, tack o lov. 4WD eller inte, jag är gillar ändå inte att köra i snö.

a piece of happiness sa...

HUA, vi ska tydligen också få mer snö och kallt. Det är bland det läskigaste att glida omkring i modd.

anna of sweden sa...

taina
Kanske ... Men det är ju inte bara hur man själv kör - utan alla andra som halkar runt på vägarna! Har aldrig sett så många bilar som fått sladd som idag. Usch.


gabriella
Ja, nu beställer vi vår. Eller i varje fall vårvinter. Det är väl inte för mycket begärt?

Hoppas att det inte blir allt för jobbigt hos er. Här har de utfärdat snow emergency fram till lunch imorgon. Suck.


eastcoastmom
Här körde alla också sakta. Men det är backigt där vi bor och vissa bilar blev stående i uppförsbackarna med spinnande däck.


a piece of happiness
Usch ja ...

Peace in mind sa...

Jag fattar till fullo. Nått najs att ål. För att härmas lite...

anna of sweden sa...

peace in mind
Nått att ål!

Ulrika sa...

Nej det är inte lätt med sommardäck på oplogade eller hala vägar. Här i England är det lika räligt när det fryser på. Bilar glider runt utan kontroll, det är otäckt. Då stannar jag också hemma!

anna of sweden sa...

ulrika
Man kan ju tycka att bilisterna här skulle vara vana vid snö och ha ordentliga däck. Men icke.