onsdag, augusti 05, 2009

paniiik

Om en vecka reser vi till-
baka till Amerikat.

Och jag har drabbats av
lite panik.

Har jag verkligen gjort allt
jag vill göra?

Har jag ätit all mat jag
längtat efter?

Svar: Japp. All mat!
Och lite till ...

Har jag tagit tillräckligt
många morgondopp?

Har jag läst alla tidningar
jag vill?

Har jag köpt med mig alla
böcker jag vill läsa i höst?

Har jag tagit tillräckligt
många skogspromenader?

Åh, nej.

Jag känner mig inte nöjd.

Jag måste njuta lite mer.

Jag måste börja nu!

12 kommentarer:

Camilla Alvén sa...

Hej!
Det kvittar om man är hemifrån på semester eller firar hemma så finns det alltid saker som man inte hinner göra. Själv vill jag till Köpenhamn och gå och titta runt i Christiania men vi har inte riktigt hunnit med och nu har mannen redan börjat jobba, kanske nästa sommar...
Ha det bra
Kram

Gabriella sa...

Har du ätit alla mejeriprodukter som inte går att få tag på här?

Har du titta i alla fina inredningsaffärer som inte finns här?

Om ja - då kan du vara lugn :)

Märks inte alls vad jag saknar va!? Men lyckades hitta creme fraiche häromdagen, alltid något även om affären ligger vid King of Prussia.

Låter som ni haft det bra i alla fall :)

Kerstin sa...

Du har verkligen fullt upp nu. Det måste kännas speciellt att få vara "hemma" ett tag och sen lämna allt igen. Hoppas att du hinner allt du vill hinna med.
Må så gott.

Anonym sa...

Lycka till att hinna med allt som du önskar!
kram Anna

Linda sa...

Åh fy vilken jobbig känsla, att komma på om man glömt att njuta av något...
Men jag tror säkert att du har fyllt på depåerna :)

Livet på Citronodlingen sa...

Ja skynda dig Anna! Gör nu massor av allting, vila kan du göra i Amerikat :o)

Susanne sa...

Låter paniikartat men ta dagen som den kommer och njut av nuet så kommer allt kännas bra. Kram

Caroline sa...

Det gar sa fort! Borjar sjalv fa lite angest....o jag har inte ens kopt biljetter for att aka hem an!!

Mamma J sa...

Förstår att det känns lite stressande det där. När man längtar så länge och så... är det liksom slut snart... Men, du får tänka på allt kul ni skall göra "over there" när ni kommer hem igen istället. Inte bara se bakåt. Se framåt :-)!

anna of sweden sa...

Camilla
Ja, det är väl så. Man får spara lite till nästa sommar ...


Gabriella
Just inredningsaffärer har jag inte besökt tillräckligt många av. Men annars är det rätt okej. :)
Vilken butik är det som har creme fraiche???


Kerstin
Bitterljuvt. Så känns det nu.


Anna
Tack, tack!


LindaLotta
Särskilt Bregott-depån och smågodis-depån. De är välfyllda! ;)


Pysen
Ja, vila får jag göra sen! :)


Nattsyrran
Jag försöker leva här och nu och inte tänka på om fyra dagar. Men det är inte så lätt!


Caroline
Uj, då.


Mamma J
Precis. Man längtar och längtar och längtar och så ... poff ... är det slut. :(

Gabriella sa...

Trader Joe's! Tydligen finns det även på Whole Foods men det är lite långt dit för oss.

Hoppas de sista dagarna blir kanon :)

anna of sweden sa...

Gabriella
Trader Joe´s? Perfekt! Ligger ju nära mig.