söndag, augusti 23, 2009

åh, dessa coach-wannabes

Även den här helgen går i fot-
bollens tecken.

Unge Herr H spelar turnering från
morgon till kväll.

Men hjälp.

Hjälp, vad många soccer-coach-
wannabes det finns där ute.

Mammor och pappor som vet
precis hur spelet ska spelas.

Som skriker sig hesa i sin iver
att hjälpa laget till seger.

Och som tycker att de ordinarie
coacherna behöver lite hjälp.

- Good hustle, TJ!

- Go for it, Daniel.

- Stay on sides!

- Good boot, Dillon!

- Run, John! Run!

Själv säger jag inte så mycket.

Men får behärska mig för att inte
sparka i luften när Unge Herr H
har bollen.

5 kommentarer:

Virrhönan sa...

man är väl aldrig så bra som tränare som då man står på sidan, då dottern spelade infördes regeln inte tjata och bara uppmuntra, alltså regeln för oss Föräldrar eftersom visa betedde sig som svin på sidan om och bla svor åt andras barn eller sina egna också för den delen.

jag tillhör kategorin fotbollsidiotmamma som inte ens kan (kunde) reglerna men stod alltid stolt brevid och skrek bra där det kunde tänkas passa. och enligt dottern fick jag oftast godkänt.

Emmama sa...

Haha, skulle gära höra det! :)

Mia sa...

Oj vad irriterad jag hade blivit! Vi har en granne som är en sån typisk coach-wannabe och hockeyspelare-wannabe. Hans son spelar hockey men jag har en bestämd känsla av att det är pappa som lever ut sin önskan genom sonen...

anna of sweden sa...

Ulrica
Positiva tillrop är ju trevligt - men de där som försöker styra spelet vid sidan av ... Usch och fy!


Emma
Man blir lite lätt distraherad kan jag säga. Och irriterad.


Mia
Väldigt irriterande. Men det är minsann inte bara föräldrarna som "beter" sig. Förra helgen var det en tränare som fick gult kort. Välförtjänat!

Susanne sa...

Usch!! Dom där finns här också men tack och lov inte i vårat lag.=) Tyvärr finns även tränare i andra lag som sonen mött som står och skriker och skäller på barnen så dom måste vara supernervösa för tänk om dom råkar göra en tabbe... Stackars barn!