onsdag, maj 05, 2010

om att [tillfälligt] bryta sig ut

Om hemmafrububblan känns för
trång.

Då kan man ta en annan morgon-
promenad än man brukar.

Och oj vad många andra (likadana) hus
man får se då.

Man kan tacka ja till att göra lay-
outen till SWEAs medlemsblad.

SWEA. Som i Swedish Women's Educational
Association. En förening för svenska kvinnor
i utlandet helt enkelt.

Och så kan man förbereda inför
morgondagens Sverige-besök.

När min väldigt goda vän kommer hit.
Med make och tvåårig liten dotter.

10 kommentarer:

Melting Pot sa...

Det tycker jag låter som trevliga sysselsättningar:)

Saltistjejen sa...

Å!
Så det är imorgon de kommer! Vad KUL!!!!!!
Då är det ju GULD värt att vara just hemmafru så du kan umgås med dem istället för att jobba! :-)
Kramar!!!

Katarina sa...

Från mitt perspektiv sätt har du ju en väldigt spännande och underhållande bubbla. Ormar som ringlar över fötterna, utflykter till New York, och interaktioner med infödingarna.

Kreativ är du ju dessutom hela tiden. Nya fina bilder har det blivit ser jag.

Men om du menar allvar med att du vill bli utmanad kan jag gärna skicka över några av min arbetsuppgifter. ;-)

Anonym sa...

Din bubbla är ganska rymlig i alla fall.
Det är bra!

ÅSA sa...

Låter kul med lite besök från "Swiden"

Marianne sa...

Hurra för Swea och hurra för besök!

Ha det jättebra!
Kram!

Malin sa...

Hej Anna! Hittade din blogg via Gabriellas. Jag bor i Austin i TX och är redaktör för SWEA Bladet här, således gör jag lite layout också. Hur många medlemmar har ni i Philly?
Austinavdelningen är rätt liten, ca 40 st tror jag..

Ha det bra!

hälsar Malin i Texas

Annika sa...

GUD vad kul med besök i bubblan!!
Avundas dig.
Ngn får gärna komma till MIN bubbla också!!!
Have fun!!!
Huggies!!
Yesss, som Saltis säger är det asbra att vara hemmamamma då man får besök!! The bubble is good, after all :-)
(tycker jag ;-) )

Anna of Dallas sa...

Oj, vad du får besökare ofta. Jag blir lite avundsjuk.

anna of sweden sa...

melting pot
Väldigt trevliga.


saltistjejen
Ja, den har sina fördelar den här bubblan.


katarina
Och uppskattning får jag genom bloggen.


carina
Ja, den är töjbar.


åsa
Väldigt kul ska det bli.


marianne
Är du med i SWEA?


malin
Varmt välkommen hit. Jag har faktiskt ingen aning om hur många medlemmar vi har. Borde kanske ta reda på det.


annika
The bubbla is good ibland och bad ibland. Just nu är den bra.


anna of dallas
Det är säkert för att vi bara ska bo här några år. Våra vänner passar på medan vi bor här.