måndag, augusti 25, 2008

jag har blivit utmanad!

Utmaningar cirkulerar ständigt i bloggvärlden.

Idag hamnade en sådan hos mig.

Det är Västmanländskan som utmanar och då
kan jag ju inte säga nej. ;)

Fem saker på min att-göra-lista idag:

1) Repetera matte med barnen.

Så att de känner sig förberedda när skolan börjar.

2) Kolla med barnens nya skola vilka "team"
(klasser) de ska gå i.

Den stora frågan är om Söta Fröken K och Unge Herr H kommer
att hamna i samma "team". Förhoppningsvis gör de det.

3) Fixa med mitt nya fina arbetsrum.

4) Skicka "flyttmejl" till mina vänner i Sverige
och Portugal.

5) Sortera tvätt.

(Om jag hinner ...)

Vad gjorde du för 10 år sedan?

Då var jag "föräldraledig" (har aldrig förstått mig på det
ordet. Vaddå ledig?) med tre vildbattingar på ett-och ett-
halvt, ett-och-ett-halvt och tre-och-ett-halvt år.

(Många halva år blev det ...)

Ställen jag bott på:

Malmö, Tygelsjö, Växjö, Malmö, Linköping, Malmö,
Löddeköpinge, Cascais i Portugal och nu utanför
Philadelphia i USA.

I den ordningen.

Fem saker jag skulle göra om jag vore biljonär:

1) Gå en riktigt dyr och bra utbildning i Grafisk Form.

2) Skänka pengar.

Både till nära och kära och till välgörenhet.

3) Investera till barnen.

4) Köpa ett eget flygplan med tillhörande pilot.

Sedan skulle jag susa fram och tillbaka över Atlanten vid behov.

5) Köpa en värstingdator.


Regler: Svara på alla frågor.
Välj ut 6 personer och utmana dem i deras bloggar!
Meddela personen du blev utmanad av när du genomfört.

Jag utmanar Åsa, Rebecca, Anneli och Jogo da Suecia.

Lycka till!

4 kommentarer:

Anneli sa...

Nu var det gjort!
Kramis,
Anneli

Jag jobbar på en historia om Teresa i USA. Men den blev inte bra så jag måste skriva om. Snart, tror jag, blir den klar.

decoinspo sa...

Har bara precis hittat din blogg. Ska lasa lite mer tankte jag.
Bor sjalv i FL. I de flesta stater delar dem oftas pa tvillingar i skolan. Tyvarr! Jag kan tycka det kan vara en trygghet att fa vara tillsammans.

anna of sweden sa...

Hej Jessica!

Vad kul att du hittat till min blogg! Välkommen!

Ja, risken är nog att skolan vill dela på tvillingarna, men vi har i varje fall lagt in önskemål om att de ska få gå tillsammans. Kan kännas tryggt när allt annat runt omkring är nytt.

Anonym sa...

:-)